Warszawa,
07
stycznia
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

VELUX przeprowadził najlepszy przetarg reklamowy roku

Podsumowanie

Przetarg na agencję reklamową zorganizowany przez firmę VELUX został uznany za najlepszy w ubiegłego roku. Wyróżnienie przyznał magazyn „Media i Marketing Polska” w oparciu o sondę przeprowadzoną wśród agencji reklamowych oraz organizacji branżowych.

W procesie oceny brano pod uwagę takie kryteria jak: jakość i klarowność briefu, czas na przygotowanie ofert, przebieg i przejrzystość procesu decyzyjnego, ilość agencji zaproszonych do przetargu, a także jakość kontaktu z klientem.
 
„Wyróżnienie za najlepszy przetarg ma dla nas duże znaczenie. Potwierdza ono, że standardy pracy, które stosujemy w codziennych kontaktach z partnerami biznesowymi są doceniane zarówno przez samą branżę, jak i obserwatorów rynku” – mówi Agnieszka Cieśla, Marketing Communications Manager w firmie VELUX Polska
 
Magazyn Media i Marketing Polska w tym roku po raz pierwszy przyznał nagrodę dla najlepszego przetargu. Przedstawiciele magazynu zaznaczają, że choć na rynku widać wiele niepokojących dla agencji zjawisk na rynku przetargowym, to na pocieszenie warto zauważyć, że najlepszy wybrany przetarg firmy VELUX prowadzony był według światowych standardów organizacji WFA/EACA (World Federation of Advertisers oraz The European Association of Communications Agencies). VELUX stosował również zasady etyki Stowarzyszenia Agencji Reklamowych. Agencje, które przegrały rywalizację o klienta, również otrzymały wynagrodzenie za swoją pracę kreatywną, tzw. rejection fee.
 
Firma VELUX zdecydowała się przeprowadzić wybór nowej agencji zgodnie z najlepszymi praktykami przeprowadzania przetargów na usługi reklamowe. Z doświadczenia firmy wynika, że zapewnienie najlepszych warunków i kultury pracy wpływa pozytywnie na efekt końcowy – czyli dobrą i skuteczną kampanię reklamową.
„Nasza filozofia zakłada, by być firmą modelową, która lepiej niż inne dba nie tylko o swoich pracowników, ale także partnerów biznesowych. Przynosi to także wymierne korzyści dla firmy, bo agencje uczestniczące w przetargu poświęciły więcej czasu na przygotowanie propozycji i w naszej ocenie były one lepsze i bardziej dopracowane” – mówi Agnieszka Cieśla.
 
W wyróżnionym postępowaniu przetargowym udział wzięły cztery agencje, spośród których oferta poznańskiej firmy GDP w najwyższym stopniu spełniła oczekiwania VELUX. Wynik przetargu firma ogłosiła w połowie lipca 2012, a kampania reklamowa, będąca jego rezultatem i mająca na celu wprowadzanie na rynek Nowej Generacji okien VELUX już ruszyła w mediach.